Over de webmaster van deze site.

 

(Hoi, ik ben Marco, ben 39 jaar oud getrouwd met Corrine en heb één dochter Melissa van 11 jaar oud.

Thans werk ik bij als Technisch medewerker bij het LBM (Landelijk Buro Materieellogistiek).
Als Technisch medewerker zijn we verantwoordelijk voor de materieelbeschikbaarheid van onze klanten.
We hebben als Technisch medewerker  de landelijke regierol v.w.b. het uitzetten van (reparatie-)werk voor de onderhoudsbedrijven.
Dit moeten we op een zodanige manier doen dat onze klanten zoveel mogelijk materieel beschikbaar hebben om de treindienst te kunnen rijden.
Dit houdt in dat we "onderhandelen" met onderhoudsbedrijven over of ze werk kunnen hebben en over hoe lang het dan duurt voordat materieel terug geleverd wordt om weer in te zetten in de treindienst.

Wanneer nu een onderhoudsbedrijf de capaciteit heeft om een reparatie uit te voeren onderhandelen we met de vervoerders over wanneer en eventueel hoe het materieel richting die onderhoudsbedrijven gaat.

Tevens beschikken "wij" over een aantal auto's met systeem specialisten die vanuit de onderhoudsbedrijven het land in gaan om ter plekke kleinere maar specialistische reparatie's te verrichten aan treinen.
Ook het plannen van die auto's komt voor onze rekening.
Sinds oktober 2010 zitten wij als LBM / NedTrain als partner in het OCCR samenwerkingsverband.
En vanaf januari 2011 heten we geen LBM meer maar MBN (Materieel Besturingscentrum NedTrain)



Mijn loopbaan bij NS/Nedtrain in het kort:

Ik ben in 1988 bij de NS gaan "werken" als leerling technische vakschool.
Dat is een vorm van leren en werken tegelijk, het uiteindelijke doel was storingsmonteur materieel te worden in Utrecht.
Deze opleiding duurde 2 jaar en bestond de ene maand vakschool (soort LTS maar dan net een stapje hoger) en praktijk.
In het eerste jaar van mijn praktijk zat ik bij de HTMU Herstelpunt Tractie Materieel Utrecht.
Hier was ook de ongevallenploeg gestationeerd die uitrukte bij grote ontsporingen of draaistel wisselen e.d.
Ik heb zelf ook nog een aantal hersporingen mogen mee beleven in die tijd.
Verder bestond het werk verder uit onderhoud aan sikjes, H-posten (postwagens) en veel andere kleine "technische" klussen.
Het tweede jaar ben ik meegaan lopen met de storingsmonteurs van de gronddienst Utrecht.

Nadat ik geslaagd was voor de vakschool ben ik in opleiding gegaan voor Wagenmeester.
Toen was het nog verplicht om eerst je wagenmeesters opleiding te voltooien voordat je verder kon voor de opleiding storingsmonteur.
Na geslaagd te zijn voor mijn wagenmeesters opleiding heb ik een aantal maanden gelopen als wagenmeester en ben toen uitgeleend aan de perrondienst in Utrecht omdat er tijdelijk voor mij en een collega geen werk was en men daar mensen nodig hadden.
Daar hebben we o.a. een tijdje bij express goederen gezeten.

Eind 1990 ben ik opgeroepen voor militiaire dienst en heb tien maanden buiten NS verbleven.
In militaire dienst heb ik bij de EOD Explosieve Opruimings Dienst gezeten o.a. als zoeker-explosieven op Schiphol.
Op Schiphol zochten we naar bommen uit de tweede wereldoorlog.
Na ruim tien maanden ben ik met groot verlof gegaan (met dank aan onze commandant voor een paar weken prestatieverlof  :-) en weinig verlof genomen tijdens mijn militaire diensttijd ) 
Dit omdat de opleiding voor storingsmonteur begon.
In 1992 had ik mijn volledige storingsmonteurs-opleiding voltooid en ben toen dus zelfstandig aan het werk gegaan als zodanig.

In 1999 heb ik toen gesolliciteerd bij het LBM als helpdeskmedewerker, de helpdesk moest toen nog geheel opgezet worden.
Hier is in begin 2000 een start gemaakt en was er bijna vanaf het eerste moment bij.
Als helpdesk medewerker zorgde ik  voor de technische ondersteuning van het rijdend personeel van NS-Reizigers, NS-Internationaal en Railion.
Wat wil dit zeggen? Als een trein technische problemen heeft proberen wij dit met de machinist of de conducteur te verhelpen.
Lukt dit niet dan zorgen wij ervoor dat er een storingsmonteur bij de trein komt om de storing te verhelpen.
Omdat wij hiervoor veel kennis van het materieel nodig hebben, hebben we voor ons zelf een databank opgezet.
Deze databank is geheel geschreven in HTML en zodoende ben ik op het idee gekomen om voor mezelf ook een site te maken.

Foto's door de jaren heen van mijn werk

Veel plezier op mijn  site.

P.s. Schrijf eens in mijn gastenboek wat je van mijn site vind.